SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Bilka anlæg (igen)
14-03-2012, 15:08 (Denne besked var sidst ændret: 14-03-2012 af 15:19 Greven.)
Besked: #1
Greven Offline

Bilka anlæg (igen)
Jeg har fundet lidt flere oplysninger om Bilka's solcelle leverancer.
Den umiddelbare kontakt (udover Bilka kundeservice) er et firma kaldet JF-Supply. der er ikke mange oplysninger om dem, de har dog en hjemmeside (http://www.jf-supply.dk) hvor de sælger cykelslanger og mosteri udstyr Sad Huh . Derudover er andre firmaer, JFC-Trading - Classics Tires - osv flettet ind i et netværk af 'mærkelige' relationer, der intet har med Energi-virksomhed at gøre.
Den underliggende kontakt er et firma der kaldes Nem Energi (http://www.nem-energi.dk) og de har en hjemmeside der er mere relevant. Man kan diskutere kvaliteten af hjemmesiden men den indeholder dog en mase oplysninger og links til mere eller mindre gode datablade. Hjemmesiden gør dog et forsøg på at informere om solceller og vindmøller. Kvaliteten af cellerne og vindmøllen har været debatteret meget, men på siden her, kan man i hvert fald se hvad det er man køber. Det er også lidt mere betrykkende at det er BILKA der står bag garantien, da hjemmesiden ikke identificerer firmaet med CVR og adresse. Jeg er sikker på at BILKA vil være deres garantiforpligtigelse værdig, jeg har aldrig haft dårlig erfaring med dem.
Alt i alt skal man bare gøre sig klart at man får hvad man betaler for og BILKA's anlæg er sikkert prisen værd, men der findes selvfølgelig 'bedre' anlæg - til en lidt højere pris. Idea man skal så bare vurdere om prisforskellen står mål med ens behov og ønsker. Cool

Fortsat go' solskinsdag !
Find
Citér
14-03-2012, 21:59
Besked: #2
TBR Offline
Administrator
RE: Bilka anlæg (igen)
Ikke for at lyde nedgørende over for Bilka's anlæg.
Men de 2 invertere, Danfoss 3000 og Solivia 3.0 er nogle "gamle" invertere, sammenlignet med de nye Danfoss TLX Pro modeller og ex. SMA 3000 TL 21. Virkningsgraden er et par % bedre, og den bliver en del flere % bedre, hvis man sammenligner med at invertere jo næppe kører med fuld belastning hele tiden.
Mener blot, at det virker mærkelig, at det netop er disse 2 udgået modeller, som Bilka sælger. Virker som om de har købt et overskudslager, af billig usælgelig invertere, og så sælger de det til intet andene Dansker, som kun kigger på prisen og ikke andet. De tager udregninger med forventet kWh for gode varer. Det er jo så hellere ikke noget man som kunde kan klage over bagefter. Da den forventet kWh, jo kun er forventet, og kan skyldes mange forskellige faktore, som taghældning, tag retning, skygge påvirkning, Tab i ledning/ invertere, og om solen nu også har skinnet lige nok, der hvor man bor.
Det er lidt lige som at købe en bil, som er opgivet til at køre 22km/l, og som så kun kører 18km/l. Ingen garanti der, da påvirkningerne udefra er alt for store. Derfor Bilka sælger disse middelmådig invertere.. Da det jo ikke kan bevises bagefter.. Undecided
WWW Find
Citér
15-03-2012, 04:52
Besked: #3
marinus Offline

Det er spændende at se, hvor mange markedet som lader sig fange af "billige tilbud" fra forskellige leverandører. Forbrugerne kigger desværre ikke på panelernes ydelser eller for den sags skyld på hvilken inverter de for. Sørgeligt at man ikke kan for god rådgivning til en investering der skal holde i 25 år!

Marinus fra Billigenergi.eu gode paneler til rimelige priser!
Find
Citér
17-07-2012, 16:37 (Denne besked var sidst ændret: 17-07-2012 af 21:21 Jens Rasmussen.)
Besked: #4
Jens Rasmussen Offline

Hej derude
Jeg har hørt fra pålidelige kilder at du betaler direkte hos Bilka og du få et garantibevis/faktura udstedt af solcellefirmaet. Det vil med andre ord sige at Bilka får provision af salget og der bliver kø ved håndvasken, når cellerne ikke holder hvad de lover.

Jeg har valgt at kigge på erfaringen,? Eksempelvis et vvs-firma som normalt ligger solfanger på taget, fordi montering også er vigtig, pga. monterings skader. En solfanger vejer ca. 40 kg og en solcelle ca. 20 kg og det er samme monteringsprincip.

Forhandler Bioeksperten.dk (Gyrstinge VVS A/S) VVS-Virksomheden er medlem af DS (Garantiordning) og eksisteret siden 1979, Importør: K.N. Beholderfabrik & Miljøteknik. A/S er også en gammel virksomhed. Jeg skal i samme omgang have et 4,9% energilån via DanAktiv, det betyder at der er 3 stk. jeg kan gå til hvis mit anlæg ikke virker.

Forklaring følger:
Når du laver et Energilån eks. via DanAktiv, så er det som at bruge/købe noget med dit MasterCard, du som kunde har en større sikkerhed. Jeg har nemlig hørt om en kunde, som fik lavet et jordvarmeanlæg og det virkede ikke optimalt, så måtte DanAktiv udbedre skaderne for kunden, da de havde finansieret handel.

http://webshop.gyrstingevvs.dk/group.asp?group=40
http://webshop.gyrstingevvs.dk/info.asp?text=17

Nu skal jeg bare finde ud af om det skal være et Bosch el. KN XHD solcelleanlæg??
Find
Citér
17-07-2012, 21:03
Besked: #5
Hector Offline

Blot for at følge op på ovenstående tråd - og for måske at blive klogere:

Vi har netop investeret i et anlæg fra Bilka og jeg er ved at udfylde den formular "JFC Trading" efterfølgende har fremsendt.
De anfører at man kan vælge mellem flg. invertere:

- Danfoss ULX (standard)
- Danfoss TLX eller
- Delta (WEB klar, model ikke angivet).

I fht. det andre tidligere har skrevet, er det min fornemmelse, at inverterene er OK sammenlignet med andre. Har jeg misforstået noget? Og kan en af ovenstående modeller anbefales for en privat med en 6 kW anlæg? Jeg har søgt på nettet vedr. modellerne, men kan ikke blive klog på hvilken man bør vælge. Det skal siges, at der opkræves merpris for TLX og Delta - jeg er ved at undersøge, hvor stor denne merpris er.

Mvh.
Find
Citér
17-07-2012, 21:36
Besked: #6
Jacob Offline

(17-07-2012 21:03)Hector Skrev:  Blot for at følge op på ovenstående tråd - og for måske at blive klogere:

Vi har netop investeret i et anlæg fra Bilka og jeg er ved at udfylde den formular "JFC Trading" efterfølgende har fremsendt.
De anfører at man kan vælge mellem flg. invertere:

- Danfoss ULX (standard)
- Danfoss TLX eller
- Delta (WEB klar, model ikke angivet).

I fht. det andre tidligere har skrevet, er det min fornemmelse, at inverterene er OK sammenlignet med andre. Har jeg misforstået noget? Og kan en af ovenstående modeller anbefales for en privat med en 6 kW anlæg? Jeg har søgt på nettet vedr. modellerne, men kan ikke blive klog på hvilken man bør vælge. Det skal siges, at der opkræves merpris for TLX og Delta - jeg er ved at undersøge, hvor stor denne merpris er.

Mvh.

Hej Hector

Jeg har selv valgt Delta, fordi den er lydløs, ren konvektionskølet. Du bør ikke vælge ULX. Flere herinde i forummet har nævnt at det er en gammel modelserie, så er TLX bedre og mere effektiv. Desværre kan den efter sigende larme en smule, da den har indbyggede blæsere, så det skal du lige tænke over i forhold til hvor du vil montere den.

Vh
Jacob

2 stk. Delta Solivia 3.0 G3
7kWp, Ulica Solar UL-250M-60
Solivia Gateway M1 G2
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering