Oplyst antal watt til Energinet
|
28-08-2012, 10:08
Besked: #1
|
|||
|
|||
Oplyst antal watt til Energinet
Hej
For ca. 3 måneder siden indsendte jeg mit GSRN nummer til Energinet og har stadig intet hørt fra dem. De oplysninger som Energifyn har om mit anlæg stammer fra april måned, da der ikke ikke forelå en afgørelse i tvisten mellem energinet og SKAT. Derfor er der (på anbefaling fra min elinstallatør) kun oplyst 5850 watt på de oplysninger som Energifyn har generet GSRN nummeret udfra, og som er sendt videre til Energinet. Reelt har jeg 7020 watt på taget. Skal jeg få det rettet ASAP og gad vide om det får nogle konsekvenser for godkendelsen...? |
|||
28-08-2012, 10:54
(Denne besked var sidst ændret: 28-08-2012 af 10:55 klr.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Oplyst antal watt til Energinet
Umiddelbart får det ikke konsekvenser for din godkendelse.
Men du bør meddele dit el-selskab, at du nu har den ekstra kapacitet på taget - og at det så stadig er indenfor 6 kW-begrænsingen. Så ændrer dit el-selskab i stamdataregisteret. Jeg har lige talte med energinet.dk i anden forbindelse, og da spurgte jeg lige til det. Ovenstående var svaret. De sagde også, at de bad os have tålmodighed med godkendelserne - de arbejder hårdt på det. Selv fik jeg godkendelsen den 10/8. Indsendte anmodning den 1/6. ![]() |
|||
28-08-2012, 10:55
Besked: #3
|
|||
|
|||
Ja - det skal jo rettes ...
Jeg ville meddele dem per email at du efter skats afgørelse på området har udvidet med så og så mange paneler således at den installerede effekt nu er 7xxxW og at inverteren stadig er begrænset til 6kW Når de engang når til dig i papirmøllen har de så enten fået dine ændrede oplysninger med og alle er glade :-) Eller du må kontakte dem igen og henvise til din email og bede dem rette den installerede effekt (og vente 3 måneder mere) 2010 10m2 Solvarme 2012 6.9kWp Solceller - |
|||
28-08-2012, 11:18
Besked: #4
|
|||
|
|||
Hvorfor skal han ikke bare kontakte el-selskabet?
![]() |
|||
28-08-2012, 12:07
Besked: #5
|
|||
|
|||
Det er Energinet.dk’s Stamdataregister.
Men jeg kan ikke på deres hjemmeside se hvordan man melder ændringer. Kan kun lige finde at ændringer til stamdata for gaslageret ved Ll Thorup kan sendes til lageranmodning@energinet.dk Når først man er oprettet skulle man få adgang til selvbetjening på http://www.energinet.dk/DA/Selvbetjening...ng-el.aspx Men hvorfor så ikke bare give dem informationen per email sol@energinet.dk ? Min erfaring med elselskabet er at de ikke tager imod information fra andre end installatøren. Men man kan da også bede sin installatør om at sende en ændring til stamdataskemaet til elselskabet der så kan gøre det. Eller har en installatør adgang til selv at rette i det når det først er oprettet ? 2010 10m2 Solvarme 2012 6.9kWp Solceller - |
|||
28-08-2012, 12:29
Besked: #6
|
|||
|
|||
Du har åbenbart valgt at se bort fra, at jeg lige har talt med dem!
I øvrigt kan jeg oplyse dig om, at du ikke har adgang til det stamdataregister og heller ikke får det. Det var faktisk derfor jeg ringede til dem - og benyttede lejligheden til at spørge om det andet. Altså (man skulle tro det var dig og ikke mig der hedder Knud): kontakt el-selskabet (så ændrer de nemlig i det famøse stamregister). ![]() |
|||
28-08-2012, 12:38
(Denne besked var sidst ændret: 28-08-2012 af 12:41 majland.)
Besked: #7
|
|||
|
|||
Havde ikke set dit første svar der var sendt samtidig med mit det første.
"kontakt el-selskabet (så ændrer de nemlig i det famøse stamregister)." Og så finder han ud af om de kræver at det er hans installatør der melder anlægsudvidelsen det... Der kan nemt være forskel elselskaberne imellem 2010 10m2 Solvarme 2012 6.9kWp Solceller - |
|||
28-08-2012, 12:49
Besked: #8
|
|||
|
|||
(28-08-2012 12:38)majland Skrev: Der kan nemt være forskel elselskaberne imellem Det har du evig ret i! Og jeg ved ikke hvorfor der skal være det. For min skyld kunne de godt nationalisere de el-selskaber - specielt det, der har med nettet/infrastrukturen at gøre. Det er noget rod! ![]() |
|||
28-08-2012, 13:10
Besked: #9
|
|||
|
|||
Tak for svarene
Jeg har nu skrevet til Energifyn og forklaret sagen så nu må vi se hvad de siger... |
|||
29-08-2012, 09:45
Besked: #10
|
|||
|
|||
Så har Energifyn ændret effekten i stamregistret, og jeg skal ikke foretage mig andet end fortsat at vente på de sløve bananer hos Energinet
![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|